Reglement viswedstrijden

• Men vist met maximum 2 hengels per persoon en maximaal 3 haken per hengel.
  • Leden en donateurs, maar ook niet-leden mogen deelnemen aan onze viswedstrijden. Ze zijn wel verplicht te vissen aan boord van onze leden.
  • We vertrekken allen tezamen.
  • De wedstrijdleiding beslist, wanneer gestart en gestopt wordt (bijv. slecht weer, alle boten zijn nog niet vlot enz.)
  • Er wordt één punt per centimeter toegekend.
  • De uitslag zal worden opgemaakt per boot. Het aantal gevangen vis zal worden gedeeld door het aantal vissers aan boord. Dit gemiddelde vertegenwoordigt de punten die aan de boot worden toegekend
  • Er wordt een klassement opgemaakt over de wedstrijden. Men moet minimaal aan 3 wedstrijden deelnemen om in aanmerking te komen voor het klassement.
  • Het aas is vrij te kiezen en ieder zorgt voor zijn eigen aas.
  • Kunstaas is niet toegelaten.
  • Wie zich niet houdt aan het reglement zal worden gediskwalificeerd en dat geldt voor de ganse boot.
  • Ieder neemt zijn vis mee naar huis.
  • Enkel maatvis telt. Vis die niet voorkomt op de maattabellen dient minimum 20 cm te zijn.
  • De vis wordt gemeten na aankomst.
  • Op voorwaarde dat men dit bij inschrijving te kennen geeft, kan men met andermans boot voor de eigen bootsnaam vissen. De regel blijft echter van kracht dat een bemanning slechts voor één bootsnaam kan vissen.
  • Prijsuitreiking vindt plaats Tijdens het clubfeest.
  • Waar dit reglement niet in voorziet, beslist naar eer en geweten de wedstrijdleiding.

Het bestuur.